Get to know Mieza Suhaini

Posted on December 3, 2018



1. Kenapa Mieza ingin menjadi seorang blogger?
saya menjadi seorang blogger kerana saya seorang yang sangat merendah diri (sy kekurangan fizikal). bermula dari blog sampai turun ke event saya akan jumpa dengan ramai orang. jadi blog membantu saya untuk meningkatkan keyakinan diri.

2. Sila berikan 3 perkataan yang boleh describe konten blog Mieza?
Inspirasi, peribadi and friendly

3. Mieza selalu kongsikan lirik-lirik lagu, apa yang tentang muzik menarik minat Mieza (irama ke maksud tersirat dalam lirik lagu)?
saya suka menulis lirik lagu kerana saya suka membaca lirik tersebut. saya akan kaitkan dengan kehidupan saya dan ada sesetengah perkataan baru yang tak pernah saya tahu apa maknanya dalam lirik tersebut. Secara tak langsung saya akan belajar perkataan baru (boleh masukkan dalam puisi).

4. Mieza suka sharekan quote-quote dengan pembaca kamu, bagaimanakah quote-quote ni mempengaruhi kehidupan Mieza?
adakalanya saya kongsikan quote orang lain yang saya ambil di blog untuk memotivasikan diri sendiri. quote yang saya tulis sendiri selalunya lebih kepada luahan hati dan apa yang saya simpan tapi tak terluah kepada sesiapa. sebab itu ia menjadi tulisan (puisi). 



5. Bolehkah Mieza ceritakan sikit tentang pengalaman Mieza menganjurkan Contest Mini Cerpen tiga tahun lepas?
saya tak banyak pengalaman dalam menganjurkan contest. cuma apa yang saya boleh cakap, contest yang saya anjurkan membuatkan saya lebih dekat kepada reader blog dan berkongsi rezeki dengan orang lain.

6. Bagaimana Mieza layan dengan haters dan komen-komen yang negatif?
saya sekadar membiarkan komen tersebut atau paling tidak jika saya rasa macam jiwa kacau, saya akan menulis puisi untuk hilangkan rasa sakit hati.

7. Bagaimanakah kualiti pengalaman anda dengan SushiVid setakat ini?
saya pernah bekerjasama bersama SushiVid hanya sekali. Setakat ni saya tiada apa-apa masalah dalam bekerjasama dengan mereka. Cuma sedikit susah untuk berbincang mengenai task kerana salah seorangnya akan sibuk dan lambat memberi respon.  



Follow Mieza Suhaini
Instagram @7kecik