Nak jadi blogger like Syafyqah Azahar?

Posted on December 3, 2018



At SushiVid, we especially love to celebrate our bloggers by sharing a little about their lives and their inspirations. Shafyqah Azahar is a seasoned Malaysian blogger specialising in food, song, and lifestyle topics. Let's take a look at what Shafyqah says about her fun-filled life! 

1. Kenapa Sha nak jadi seorang blogger?
Dulu, masa mula berblogging sha berblogging sbb sha selalu tengok blog yang cantik cantik, kiranya nak ada blog sbb nak ada blog yang cantik. tapi sekarang sha rasa dengan cara berblogging ni sha dapat kepuasan yang taksemua orang dapat.

2. Sila berikan 3 perkataan yang boleh describe kandungan blog anda?
Makan, lagu, personal life

3. Apakah kesusahan yang sering Sha hadapi sebagai seorang blogger?
Takdak idea nak menulis tapi dateline dah dekat omggg 

4. Sebagai seorang blogger, styles penulisan Sha memang adalah antara Salah satu unsur yang penting untuk menarik pembaca anda, bagaimana Sha sentiasa menambahbaik perkataan-perkataan dalam menulis blog?
Sha selalu letakkan diri sha sebagai pembaca, bila kita guna perkataan perkataan yang mudah difahami lebih banyak yang suka baca. sha suka membaca dalam keadaan santai, dan macam tu juga la cara sha menulis. 



5. Bagaimana Sha layan dengan haters dan komen-komen negatif?
To be honest kadang kadang memang menganggu emosi juga, tapi biasalah taksemua suka apa kita buat. sha abaikan dan cuba baiki apa yang kurang. 

6. Bagaimanakah kualiti pengalaman Sha dengan SushiVid setakat ini?
Sha suka sushivid! Walaupun dah makin berkembang sekarang tapi semua masih friendly macam dulu. website sushivid yg senang di-explore dan nak cashout "gaji" pun mudah hehe



Follow Shafyqah Azahar at:
Instagram - @shfyqhazhr
Blog Link - http://www.shfyqhazhr.com/